ابزار منو ثابت

بور

بور

 

بورون (بور) عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی دارای نشان B و عدد اتمی 5 می باشد. این عنصر شبه فلز سه ظرفیتی به مقدار فراوان در سنگ معدن بوره (borax) وجود دارد. این عنصر به دو شکل (ایزوتوپ) یافت می شود: بورون خیر بلورین که به صورت پودر قهوه ای رنگ و بورون فلزی که سیاه رنگ است. نوع فلزی آن سخت بوده ( 3/9 در مقیاس Mohs) که رسانای خوبی در حرارت اطاق نمی باشد. بورون هرگز به صورت آزاد در طبیعت یافت نمی شود.

بور

 

 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 آبان 1394 ] [ 16:20 ] [ sardar ]
[ ]

ژرمانیم

 

ژرمانیم عنصر شیمیایی است که با نشان Ge و عدد اتمی 32 در جدول تناوبی وجود دارد. ژرمانیم شبه فلزی است سخت، درخشان ، به رنگ سفید خاکستری که از نظر شیمیایی شبیه قلع می باشد. این عنصر تعداد بسیار زیادی از ترکیبات آلی – فلزی را تشکیل داده و ماده نیمه هادی مهمی در ترانزیستورها و نورسنج ها به حساب می آید.

ژرمانیوم
 

منبع:تبیان

  

 



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 آبان 1394 ] [ 16:18 ] [ sardar ]
[ ]

سرب

 

سرب عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با نشان Pb و عدد اتمی 82 وجود دارد. سرب عنصری سنگین، سمی و چکش خوار است که دارای رنگ خاکستری کدری می باشد. هنگامی که تازه تراشیده شده سفید مایل به آبی است اما در معرض هوا به رنگ خاکستری تیره تبدیل می شود. از سرب در سازه های ساختمانی، خازن های اسید سرب، ساچمه و گلوله استفاده شده و نیز بخشی از آلیاژهای لحیم، پیوتر و آلیاژهای گدازپذیر می باشد.سرب سنگین ترین عنصر پایدار است.

سرب

 

 منبع: تبیان



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 آبان 1394 ] [ 16:16 ] [ sardar ]
[ ]

آرسنیک

 

آرسنیک عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با علامت As مشخص است و دارای عدد اتمی 33 می باشد. آرسنیک شبه فلز سمی معروفی است که به سه شکل زرد ِ سیاه و خاکستری یافت می شود. آرسنیک و ترکیبات آن به عنوان آفت کش مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 
 
 
 
 
آرسنیک

 

 منبع:تبیان

 



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 آبان 1394 ] [ 16:13 ] [ sardar ]
[ ]

پیام مشاوره2

عادت ترک عادت!

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام

وقتی به انجام کاری عادت کرده‌ایم ، اغلب فکر نمی‌کنیم که آیا این کار را با روش و شکل دیگری نیز می‌توان انجام داد؟ شاید روش‌های دیگر دقیق‌تر و مطمئن‌تر باشند و با استفاده از آن‌ها بهتر بتوان نتیجه گرفت.معمولاً آن‌چیزی که سبب می‌شود تا از کارهایی که باید انجام دهیم فاصله بگیریم و به نتایج مطلوب دست پیدا نکنیم ، روش‌ها و الگوهایی که استفاده می‌کنیم نیستند بلکه عادت‌هایی هستند که حاضر به ترک آن‌ها نمی‌شویم. خوب است در زندگی فقط یک عادت داشته باشیم و آن هم عادت به برسی عادت‌ها و کنار گذاشتن بخش‌های ناصحیح آن‌هاست. تنها در این صورت است که می‌توانیم امید به موفّقیّت داشته باشیم

منبع: موسسه آموزشی گزینه دو



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 آبان 1394 ] [ 15:36 ] [ sardar ]
[ ]